De komende tijd is er op dinsdagmiddag en donderdagmiddag wegens omstandigheden geen assistente aanwezig. Op die middagen kunt u alleen voor levensbedreigende situaties de dokter bereiken op de spoedlijn, optie 1 als u de praktijk belt. We hopen dat deze situatie niet zo lang duurt, maar vragen in de tussentijd uw begrip.

MONDKAPJE DRAGEN IN DE PRAKTIJK

Vanwege de nieuwe alarmerende situatie omtrent het Corona-virus verzoeken wij u om alleen de praktijk binnen te komen als u een mondkapje draagt.
Wij zijn helaas weer genoodzaakt om ook het aantal patienten dat in de praktijk is, klein te houden. Dit betekent dat u niet op het spreekuur kan komen als uw vraag ook telefonisch of per mail kan worden beantwoord.

NIEUWE DOKTER IN DE PRAKTIJK

Sinds mei is er een nieuwe dokter in de praktijk: Dokter Aerts - Lankhorst.
Zij zal op woensdag en donderdag werken. Wij hebben het volste vertrouwen dat de patiëntenzorg bij haar in goede handen is. Wij hopen op uw vertrouwen in Dr. Aerts.

De week ziet er vanaf juni als volgt uit:
Maandag         Dr. Docters van Leeuwen
Dinsdag           Dr. Docters van Leeuwen
Woensdag       Dr. Aerts
Donderdag      Dr. Aerts
Vrijdag             Dr. Docters van Leeuwen

CORONA NIEUWS

Belangrijk blijft dat niet iedereen zomaar de praktijk inloopt. Kom dus niet zonder afspraak naar de praktijk maar bel eerst!! Als u een afspraak in de praktijk heeft: draag een mondkapje!!

Testen
Sinds 1 juni kan iedereen met klachten (hoesten, verkoudheid, keelpijn, reuk/smaakverlies en/of  koorts) door de GGD getest worden op het coronavirus (dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt). U kunt bellen voor een test met het landelijke telefoonnummer 0800-1202.

Voor meer uitleg:

Bloedprikken
De prikpost van het SHL is in onze praktijk voorlopig gesloten. Wel zijn er inmiddels een aantal locaties waar het SHL weer opgestart is, https://www.star-shl.nl/bloedafname-locatie/
U kunt ook bloed laten prikken in het Hagaziekenhuis, hiervoor kunt u zelf een afspraak maken op internet www.hagaziekenhuis.nl/prikafspraak

Informatie over het corona-virus
Voor vragen en het laatste nieuws over het coronavirus kijkt u op de website van het RIVM of op www.thuisarts.nl

Coronatesten voor reizigers
Voor mensen die weer willen reizen: het kan zijn dat het land van bestemming bepaalde eisen heeft om besmetting met het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. In sommige gevallen is een coronatest (COVID-19 PCR) vereist en wordt er een verklaring gevraagd met een negatief COVID-19 testresultaat. KLM Health Services verzorgt COVID-19 PCR-testen voor reizigers.
Voor meer informatie: https://klmhealthservices.com/reisvoorbereiding/coronatest/