Waarneming is als volgt:

Maandag 20 juli t/m vrijdag 31 juli:

A-E

Dr. Civi

Loosduinse Hoofdstraat 9

F-K

Dr. Gilow

Loosduinse Hoofdstraat 7

L-R

Dr. v Beek

S-Z

Dr. Bol/Barendse

Oude Haagweg 287

Maandag 3 augustus t/m vrijdag 7 augustus:

A-E

Dr. Civi

Loosduinse Hoofdstraat 9

F-K

Dr. Gilow

Loosduinse Hoofdstraat 7

L-R

Dr. v Beek

S-Z

Dr. Hueting

Loosduinse Hoofdstraat 189

Let op: vrijdagmiddagen 14-17h:
Voor spoedgevallen belt u 06-44291993

NIEUWE DOKTER IN DE PRAKTIJK

Vanaf mei 2020 wordt het team versterkt door Dokter Aerts - Lankhorst.
Zij zal op woensdag en donderdag werken. Wij hebben het volste vertrouwen dat de patiëntenzorg bij haar in goede handen is. Wij hopen op uw vertrouwen in Dr. Aerts.

De week ziet er vanaf juni als volgt uit:
Maandag         Dr. Docters van Leeuwen
Dinsdag           Dr. Docters van Leeuwen
Woensdag       Dr. Aerts
Donderdag      Dr. Aerts
Vrijdag             Dr. Docters van Leeuwen

DOKTER JACZ NEEMT AFSCHEID

Per 1 juli zal Dr Jacz niet meer werkzaam zijn in de praktijk. Hierover is naar alle patienten een brief gestuurd. Hierin schrijft Dr. Jacz:

'Na 10 jaar uw huisarts te zijn geweest is de tijd gekomen om verdere stappen te zetten in mijn loopbaan. Vanaf augustus 2010 tot heden zie ik terug op een heel dierbare periode, die mij veel voldoening heeft gegeven. Ook het vertrouwen die u in mij heeft gehad waardeer ik enorm'

CORONA NIEUWS

Belangrijk blijft dat niet iedereen zomaar de praktijk inloopt. Kom dus niet zonder afspraak naar de praktijk maar bel eerst!!

Testen
Sinds 1 juni kan iedereen met milde klachten (hoesten, verkoudheid en/of koorts) door de GGD getest worden op het coronavirus (dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt). U kunt bellen voor een test met het landelijke telefoonnummer 0800-1202.

Voor meer uitleg:

Weer opstarten van de reguliere zorg
Inmiddels zijn we in de praktijk de patientencontacten aan het uitbreiden: er kunnen weer meer patienten op het spreekuur gezien worden. Hierbij blijft het van belang dat we ons aan de maatregels houden. Het is hierdoor nog niet mogelijk weer terug naar normaal te gaan. De assistente zal daarom goed uitvragen wat uw klachten zijn en wat uw vraag is, zodat zij in overleg met de huisarts kan bepalen welke zorg noodzakelijk is en of het hiervoor nodig is dat u door de huisarts gezien wordt of dat er telefonisch advies kan worden gegeven.

Ook de spreekuren van de POH's, voor de diabeten, hart-en vaatpatienten en patienten met psychische klachten en de kwetsbare ouderen, worden weer hervat. Maar ook op aangepaste manier. De POH's maken zelf een inschatting van de urgentie waarmee patienten moeten worden gezien. Zij blijven ook gebruik maken van telefonische consulten. De oproepdienst voor bloedonderzoek is nog niet opgestart.

Tijdens de spreekuren, zullen we zoveel mogelijk proberen 1.5m afstand te houden. Bij het doen van lichamelijk onderzoek houden we ons aan de richtlijnen van het RIVM en LHV waarbij er onbeschermd, dus zonder mondkapje, gewerkt mag worden indien het onderzoek niet langer duurt dan 3 minuten en wordt uitgevoerd met minimaal 30 cm afstand tussen zorgmedewerker en patient.

Bloedprikken
De prikpost van het SHL is in onze praktijk voorlopig gesloten. Wel zijn er inmiddels een aantal locaties waar het SHL weer opgestart is, https://www.star-shl.nl/bloedafname-locatie/
U kunt ook bloed laten prikken in het Hagaziekenhuis, hiervoor kunt u zelf een afspraak maken op internet www.hagaziekenhuis.nl/prikafspraak

Informatie over het corona-virus
Voor vragen en het laatste nieuws over het coronavirus kijkt u op de webstie van het RIVM of op www.thuisarts.nl

Coronatesten voor reizigers
Voor mensen die weer willen reizen: het kan zijn dat het land van bestemming bepaalde eisen heeft om besmetting met het coronavirus (COVID-19) te voorkomen. In sommige gevallen is een coronatest (COVID-19 PCR) vereist en wordt er een verklaring gevraagd met een negatief COVID-19 testresultaat. KLM Health Services verzorgt COVID-19 PCR-testen voor reizigers.
Voor meer informatie: https://klmhealthservices.com/reisvoorbereiding/coronatest/